بانک مقالات فارسی

دانلود مقاله اختلالات یادگیری در درس ریاضی


این مقاله به بررسی اختلالات یادگیری در درس ریاضی می‌ پردازد و ویژگی‌ ها، علل و راهبردهای آموزشی مناسب برای کمک به دانش‌ آموزانی که در یادگیری مفاهیم ریاضی دچار مشکلاتی هستند، مورد تحلیل قرار می‌ دهد.

اختلالات یادگیری ریاضی

مقدمه:
اختلالات یادگیری در درس ریاضی یکی از چالش‌ های مهمی است که بسیاری از دانش‌ آموزان و معلمان با آن مواجه هستند. این اختلالات می‌توانند تأثیرات عمیقی بر موفقیت تحصیلی و حتی زندگی روزمره دانش‌ آموزان داشته باشند. با توجه به اهمیت ریاضیات در سیستم‌های آموزشی و نیاز به درک عمیق و کاربردی از مفاهیم ریاضی، شناخت و مدیریت این اختلالات از اهمیت بالایی برخوردار است.

اختلالات یادگیری ریاضی معمولاً به شکل‌ های مختلفی از جمله مشکلات در درک روابط فضایی، ادراک بصری، حافظه، و حتی اضطراب ریاضی ظاهر می‌ شوند. این مشکلات می‌ توانند باعث کاهش اعتماد به نفس دانش‌ آموزان و افزایش اضطراب و ترس از ریاضی شوند. بنابراین، توجه به این موضوع و ارائه راهبردهای آموزشی مناسب برای کمک به این دانش‌ آموزان، امری ضروری است.

در این مقاله، به بررسی انواع اختلالات یادگیری در ریاضی، علل وقوع آن‌ها و روش‌ های آموزشی مؤثر برای کمک به دانش‌ آموزان پرداخته می‌شود.

چكيده :
هر چند بیشتر دانش‌ آموزان در زمینه ریاضیات قوی به نظر می‌ رسند، اما تعدادی از آن‌ها با مشکلات جدی در یادگیری این درس مواجه هستند. این ناتوانی‌ها در یادگیری و به‌ کارگیری ریاضیات معمولاً با اختلالات عملکردی مغزی همراه است که باعث نارساهایی در محاسبه و یادگیری می‌شود.

دانش‌ آموزان با ناتوانی‌ های یادگیری ریاضی ممکن است ویژگی‌ های خاصی از جمله اختلال در درک روابط فضایی، مشکلات بینایی-حرکتی و بینایی-ادراکی، درک ضعیف از تصویر بدنی خود، و عدم تشخیص جهت و زمان را نشان دهند. علاوه بر این، مشکلات در زبان شفاهی و خواندن نیز می‌تواند بر یادگیری ریاضیات تأثیرگذار باشد. ضعف حافظه و اضطراب ریاضی نیز از دیگر ویژگی‌ های این دانش‌ آموزان است.

برای کمک به این دانش‌ آموزان، پیشنهاد می‌شود که ریاضیات در سه مرحله عینی، تصویری و انتزاعی تدریس شود. آموزش مستقیم بر موضوعات خاص و توالی مراحل مورد نیاز برای رسیدن به اهداف تأکید دارد. یادگیری راهبردهای آموزشی به دانش‌ آموزان کمک می‌کند تا یادگیری خود را در زمینه ریاضیات کنترل و هدایت کنند. همچنین، رویکرد حل مسئله بر تفکری تأکید می‌ کند که به دانش‌ آموزان کمک می‌ کند تا راه‌ حل‌ های مناسب برای مسائل پیدا کنند.


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود