پاورپوینت طراحی ساختار سازمانی مفاهیم، ابزارها و مدل ها به تحلیل جامع مفاهیم و ابزارهای مرتبط با طراحی ساختار سازمانی میپردازد. این ارائه شامل بررسی نقش ساختار به عنوان ابزاری مدیریتی برای اجرای استراتژیها، تحلیل زمانها و شرایط مناسب برای تغییر ساختار، و بررسی تأثیرات ساختار سازمانی بر عملکرد و فرهنگ سازمان است. مدل های مختلف پردازش اطلاعات و تکنیک های گروه بندی وظایف نیز مورد بررسی قرار گرفتهاند تا بهترین تناسب بین وظایف و ساختار حاصل شود.
به طور کلی:
مدیران باید به طور مستمر بین دو نگاه به ساختار:
تغییر جهت استراتژیک: وقتی استراتژیها تغییر می کند ساختار را باید با آنها همساز کرد.
تعریف مجدد وظایف: وقتی تعریف وظایف تغییر می کند، ساختار باید تغییر کند.
تغییر سیاسی / فرهنگی: تغییر در سازمان غیررسمی از طریق چیدمان رسمی سازمانی تغییر در ساختار را می طلبد.
رشد سازمانی: تغییر در اندازه و قلمرو سازمان، تغییر در ساختار را می طلبد.
تغییر در افراد: تغییر در افراد سازمانی تغییر در ساختار را ایجاب می کند.
واکنش نسبت به مسائل درون سازمانی: مسائل عملکردی ناشی از عدم تناسب محیطی، تغییر در ساختار را می طلبد
چرا ساختار سازمان ابزار متداول میان مدیران است
طراح باید دو سئوال را مدنظر قرار دهد
در چه زمانهایی ساختار را باید تغییر داد
دو نگاه به طرح سازمان
انواع طرح سازمانی
طرح استراتژیک سازمان
طرح عملیاتی سازمان
تفاوت در طرح استراتژیک و طرح عملیاتی
مدل شناخت پویایی های سازمان
مدل پردازش اطلاعات برای طرح سازمان
توالی کلی طرح سازمان
منطق فرایند طرح استراتژیک سازمان
آسیب شناسی فرایندها
چرخه PDCA
مأخذ تدوین معیارهای طرح سازمان
مراحل تصمیم گیری در مورد طرح سازمان